Відмінності між версіями «Майстер – клас з талановитою журналісткою, фотокореспондентом, Мирославою (Мімі) Чакаровою»

Матеріал з Кафедра журналістики
Перейти до: навігація, пошук
(Створена сторінка: На заході було представлено фрагменти документального фільму «Ціна сексу» та було обг...)
 
 
Рядок 1: Рядок 1:
 +
[[Файл:Заставка (1).jpg|left]]
 
На заході було представлено фрагменти документального фільму «Ціна сексу» та було обговорено нові тенденції в області журналістських розслідувань.
 
На заході було представлено фрагменти документального фільму «Ціна сексу» та було обговорено нові тенденції в області журналістських розслідувань.
  
Рядок 5: Рядок 6:
 
Відмінність між журналістами та людьми мистецтва – журналісти  повинні представити свою роботу великій аудиторі. Я мала можливість опублікувати книгу завдяки своїй роботі. На це не пішло б десять років. Але я запитала себе – хто читатиме цю книгу? Скільки людей з нею ознайомиться? І я завжди говорила своїм студентам, коли  викладала журналістику – є два способи донести вашу роботу. І це не книга. Це інтернет  чи телебачення.  Я говорю про глобальний вплив, а не про зміни в рамках однієї двох країн.
 
Відмінність між журналістами та людьми мистецтва – журналісти  повинні представити свою роботу великій аудиторі. Я мала можливість опублікувати книгу завдяки своїй роботі. На це не пішло б десять років. Але я запитала себе – хто читатиме цю книгу? Скільки людей з нею ознайомиться? І я завжди говорила своїм студентам, коли  викладала журналістику – є два способи донести вашу роботу. І це не книга. Це інтернет  чи телебачення.  Я говорю про глобальний вплив, а не про зміни в рамках однієї двох країн.
  
Ось приклад. Кожного дня триста мільйонів фотографій завантажується на Фейсбук. Кожну секунду – година відео завантажується на Ютьюб. Це показує, куди прямують наші технології, і це причина того, що якщо ви хочете вплинути на суспільство, вам треба
+
Ось приклад. Кожного дня триста мільйонів фотографій завантажується на Фейсбук. Кожну секунду – година відео завантажується на Ютьюб. Це показує, куди прямують наші технології, і це причина того, що якщо ви хочете вплинути на суспільство, вам треба скеровувати проект на телебачення та інтернет.
 
+
скеровувати проект на телебачення та інтернет.
+
  
 
Я почала працювати в мультимедія та документальній кінематографії. І я рада цьому, бо це було правильне рішення.
 
Я почала працювати в мультимедія та документальній кінематографії. І я рада цьому, бо це було правильне рішення.
Рядок 16: Рядок 15:
  
 
Довіру збудувати дуже довго. Ти не можеш ввійти в чуже життя і почати запитувати.
 
Довіру збудувати дуже довго. Ти не можеш ввійти в чуже життя і почати запитувати.
 +
 +
[[Файл:1 (2).jpg|center]]
  
 
Хто відповідав за вашу безпеку і стояв за вами?
 
Хто відповідав за вашу безпеку і стояв за вами?
Рядок 26: Рядок 27:
  
 
У Нью-Йорку мені кілька років тому дали нагороду за мужність. Від правозахисної організації Human Rights Watch. І коли я стояла на сцені, я сказала, що не заслужила цю нагороду. Бо в мене не було мужності. Я поясню. Не було жодного разу, коли я сідала б на літак і думала про те, що я хочу туди їхати. Я не хотіла. І я завжди боялася.
 
У Нью-Йорку мені кілька років тому дали нагороду за мужність. Від правозахисної організації Human Rights Watch. І коли я стояла на сцені, я сказала, що не заслужила цю нагороду. Бо в мене не було мужності. Я поясню. Не було жодного разу, коли я сідала б на літак і думала про те, що я хочу туди їхати. Я не хотіла. І я завжди боялася.
 +
 +
[[Файл:2.1 (1).jpg|center]]
  
 
Але я знала, що як тільки я сідаю на літак, страхи треба лишати позаду.
 
Але я знала, що як тільки я сідаю на літак, страхи треба лишати позаду.
Рядок 34: Рядок 37:
  
 
Це був жарт: і жарт був такий – коли я знову приїздила, ці хлопці питали – це знову ти? Ти ще жива? Тебе ще не прикінчили?
 
Це був жарт: і жарт був такий – коли я знову приїздила, ці хлопці питали – це знову ти? Ти ще жива? Тебе ще не прикінчили?
 +
 +
[[Файл:2 (2).jpg|center]]
  
 
Треба зрозуміти – для того, щоб зробити сюжет, потрібно розкривати його на різних рівнях. Знімати шар за шаром. Основа цього фільму – жінки. Але основи не достатньо, щоб передати суть.
 
Треба зрозуміти – для того, щоб зробити сюжет, потрібно розкривати його на різних рівнях. Знімати шар за шаром. Основа цього фільму – жінки. Але основи не достатньо, щоб передати суть.
  
 
Я також хотіла показати інші елементи, які пояснюють, чому торгівля людьми триває. Тут питання попиту та пропозиції. Можна показати пропозицію, але потрібен і попит. Тому я хотіла піти далі, і показати тих людей, які використовували цих жінок. І чому практично неможливо втекти. Деякі жінки, які є у фільмі, вистрибували з вікон. І завжди думала – чи вони втікали чи хотіли покінчити життям? Але коли я говорила – вони сказали, це не самогубство, це єдиний спосіб утекти.
 
Я також хотіла показати інші елементи, які пояснюють, чому торгівля людьми триває. Тут питання попиту та пропозиції. Можна показати пропозицію, але потрібен і попит. Тому я хотіла піти далі, і показати тих людей, які використовували цих жінок. І чому практично неможливо втекти. Деякі жінки, які є у фільмі, вистрибували з вікон. І завжди думала – чи вони втікали чи хотіли покінчити життям? Але коли я говорила – вони сказали, це не самогубство, це єдиний спосіб утекти.
 +
 +
[[Файл:3 (2).jpg|center]]
  
 
На роботу над фільмом пішло багато років? Чому ви обрали цю тему? Хтось із ваших знайомих постраждав від цієї системи?
 
На роботу над фільмом пішло багато років? Чому ви обрали цю тему? Хтось із ваших знайомих постраждав від цієї системи?
Рядок 52: Рядок 59:
  
 
Більшість дівчат їхали працювати офіціантками, на заводи, нянь, доглядачок за літніми людьми. Одна з найгірших речей, які з ними сталися,– більшість жінок були продані іншими жінками. І цих жінок вони добре знають.
 
Більшість дівчат їхали працювати офіціантками, на заводи, нянь, доглядачок за літніми людьми. Одна з найгірших речей, які з ними сталися,– більшість жінок були продані іншими жінками. І цих жінок вони добре знають.
 +
 +
[[Файл:4 (2).jpg|center]]
  
 
Уявіть, я повертаюся в село, їжджу на «мерседесі», гарно одягнена, всі знають, бо я там виросла. Я їду на поле і бачу там працюють п’ять дівчат. І кажу їм – мій друг в Німеччині, Італії, де завгодно, відкрив ресторан, і йому потрібні офіціантки. Я там менеджер, буду твоїм босом. Допоможу тобі з роботою, мовою, житлом. І скільки дівчат погодяться?
 
Уявіть, я повертаюся в село, їжджу на «мерседесі», гарно одягнена, всі знають, бо я там виросла. Я їду на поле і бачу там працюють п’ять дівчат. І кажу їм – мій друг в Німеччині, Італії, де завгодно, відкрив ресторан, і йому потрібні офіціантки. Я там менеджер, буду твоїм босом. Допоможу тобі з роботою, мовою, житлом. І скільки дівчат погодяться?
Рядок 60: Рядок 69:
  
 
Коли я її знайшла, я відвела її до телефона-автомата. Сказала – я плачу, а ти подзвони батькам і скажи, що ти жива. І я найду тобі юриста, щоб той допоміг тобі повернутися.
 
Коли я її знайшла, я відвела її до телефона-автомата. Сказала – я плачу, а ти подзвони батькам і скажи, що ти жива. І я найду тобі юриста, щоб той допоміг тобі повернутися.
 +
 +
[[Файл:6 (1).jpg|center]]
  
 
Коли я ще навчала своїх студентів-журналістів, я завжди їм говорила:  наша робота -  це розповідати історії. Буди об’єктивними й розповідати сюжети. Але все змінилося.
 
Коли я ще навчала своїх студентів-журналістів, я завжди їм говорила:  наша робота -  це розповідати історії. Буди об’єктивними й розповідати сюжети. Але все змінилося.
Рядок 68: Рядок 79:
  
 
Ми, журналісти, служимо суспільству, робимо це, щоб змінити суспільство. Але якщо ми всередині ситуації і можемо її змінити, треба змінити
 
Ми, журналісти, служимо суспільству, робимо це, щоб змінити суспільство. Але якщо ми всередині ситуації і можемо її змінити, треба змінити
 +
 +
[[Файл:7 (1).jpg|center]]
  
 
Скажу же одне – я ніколи не платила за інтерв’ю. Один з торгівців хотів 10 тисяч доларів за інтерв’ю. І він є у фільмі. Але я йому й долара не заплатила.
 
Скажу же одне – я ніколи не платила за інтерв’ю. Один з торгівців хотів 10 тисяч доларів за інтерв’ю. І він є у фільмі. Але я йому й долара не заплатила.
Рядок 84: Рядок 97:
  
 
Коли я почала працювати над цим проектом, у перші 3-4 роки у мене не було на це коштів. І я викладала, працювала на повну ставку, щоб заробити гроші на проект, і всі подорожі платила своїм коштом. І щоразу отримувала таку реакцію – навіть від деяких членів моєї родини.  Щоразу коли я говорила з людьми про це, мала подібну реакцію. Одна – проституція найдавніша професія на світі. Чому ти витрачаєш час, тобі цього не змінити. Моя відповідь – це не проституція, це рабство, дівчата не хотіли цим займатися.
 
Коли я почала працювати над цим проектом, у перші 3-4 роки у мене не було на це коштів. І я викладала, працювала на повну ставку, щоб заробити гроші на проект, і всі подорожі платила своїм коштом. І щоразу отримувала таку реакцію – навіть від деяких членів моєї родини.  Щоразу коли я говорила з людьми про це, мала подібну реакцію. Одна – проституція найдавніша професія на світі. Чому ти витрачаєш час, тобі цього не змінити. Моя відповідь – це не проституція, це рабство, дівчата не хотіли цим займатися.
 +
 +
[[Файл:9 (1).jpg|center]]
  
 
Інша фраза  – але чоловіки завжди будуть  за це платити. І інша реакція – теж дуже цікава. Люди казали мені: знаєте, ці дівчата з Молдови, України, Росії, їм це подобається. Вони не проти. І для мене це давало більше мужності і натхнення продовжувати роботу – бо я думала, що такі стереотипи існують лише тому, що жінки продовжують мовчати.
 
Інша фраза  – але чоловіки завжди будуть  за це платити. І інша реакція – теж дуже цікава. Люди казали мені: знаєте, ці дівчата з Молдови, України, Росії, їм це подобається. Вони не проти. І для мене це давало більше мужності і натхнення продовжувати роботу – бо я думала, що такі стереотипи існують лише тому, що жінки продовжують мовчати.
Рядок 108: Рядок 123:
  
 
Ми зрозуміли, що ваше ставлення до професійних журналістських стандартів змінилося. Але як це змінило вас як особистість? І чим ви плануєте займатися далі?
 
Ми зрозуміли, що ваше ставлення до професійних журналістських стандартів змінилося. Але як це змінило вас як особистість? І чим ви плануєте займатися далі?
 +
 +
[[Файл:10 (1).jpg|center]]
  
 
Коли я кілька днів назад була в ООН, я говорила про це.  Я сказала: якби я послухалася людей, які мені давали поради перед початком проекту, то проекту не було б. Усі мені казали: я ніколи не зможу показати обличчя цих дівчат у фільмі. Неурядові організації, з якими я консультувалася, говорили, що в мене нічого не вийде, бо «дівчата мають бути захищені». Я ж хотіла, щоб вони самі приймали це рішення. Віка, яку ви щойно бачили у фрагменті з фільму, прийняла таке рішення, бо подумала, що це допоможе іншим дівчатам.
 
Коли я кілька днів назад була в ООН, я говорила про це.  Я сказала: якби я послухалася людей, які мені давали поради перед початком проекту, то проекту не було б. Усі мені казали: я ніколи не зможу показати обличчя цих дівчат у фільмі. Неурядові організації, з якими я консультувалася, говорили, що в мене нічого не вийде, бо «дівчата мають бути захищені». Я ж хотіла, щоб вони самі приймали це рішення. Віка, яку ви щойно бачили у фрагменті з фільму, прийняла таке рішення, бо подумала, що це допоможе іншим дівчатам.
Рядок 127: Рядок 144:
 
Так, багато що змінилося завдяки цьому фільму. Одна велика зміна – це коли Держдепартамент США зв’язався зі мною і вирішив показувати його у своїх посольствах. І коли я була у Вашингтоні, один із представників Держдепу прийшов на показ фільму і сказав мені: я не можу повідомити всі деталі, вони засекречені, але я хочу, щоб ви знали, що завдяки цьому фільму були змінені закони в Греції. Для мене було дуже важливо про  це дізнатися. Зустріч минулого тижня в ООН – це також велике досягнення. Але це на великому рівні. На малому рівні важливо, що фільм змінив життя цих дівчат. Женя, ще одна героїня фільму, вистрибнула з вікна, щоб утекти. Вона мала серйозні ушкодження, і потребувала серйозних хірургічних операцій. Я змогла зібрати достатньо коштів на це лікування. Наступна операція буде через тиждень. Тож зміни відбуваються як на особистому, так і на глобальному рівні.
 
Так, багато що змінилося завдяки цьому фільму. Одна велика зміна – це коли Держдепартамент США зв’язався зі мною і вирішив показувати його у своїх посольствах. І коли я була у Вашингтоні, один із представників Держдепу прийшов на показ фільму і сказав мені: я не можу повідомити всі деталі, вони засекречені, але я хочу, щоб ви знали, що завдяки цьому фільму були змінені закони в Греції. Для мене було дуже важливо про  це дізнатися. Зустріч минулого тижня в ООН – це також велике досягнення. Але це на великому рівні. На малому рівні важливо, що фільм змінив життя цих дівчат. Женя, ще одна героїня фільму, вистрибнула з вікна, щоб утекти. Вона мала серйозні ушкодження, і потребувала серйозних хірургічних операцій. Я змогла зібрати достатньо коштів на це лікування. Наступна операція буде через тиждень. Тож зміни відбуваються як на особистому, так і на глобальному рівні.
  
Викладач кафедри журналістики
+
Викладач кафедри журналістики Лук’янчук  Сергій  Олександрович
 
+
Лук’янчук  Сергій  Олександрович
+

Поточна версія на 22:13, 5 грудня 2013

Особисті інструменти
Простори назв

Варіанти
Перегляди
Дії
Навігація
ПРО КАФЕДРУ
НОВИНИ
ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
АБІТУРІЄНТАМ
СТУДЕНТАМ
МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ
МАЙСТЕР-КЛАСИ
КОНФЕРЕНЦІЇ, ТРЕНІНГИ
ГРАНТИ, СТИПЕНДІЇ
ВИПУСКНИКИ КАФЕДРИ
ВАЖЛИВО ЗНАТИ
ВІДЕО
ВИДАННЯ КАФЕДРИ
АРХІВ НОВИН
КОНТАКТИ
Інструменти