Відмінності між версіями «АКАДЕМІЯ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ»
Матеріал з Кафедра журналістики
Admin (Обговорення • внесок) м (Admin перейменував сторінку з АКАДЕМІЯ ЕКСТРИМАЛЬНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ на АКАДЕМІЯ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ поверх перенаправлення) |
Admin (Обговорення • внесок) |
||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
[[Файл:krivosheya_grigoriy.jpg |300 px | left|thumb|[[Кривошея, Григорій Петрович|Кривошея Григорій Петрович]], Президент Академії]] | [[Файл:krivosheya_grigoriy.jpg |300 px | left|thumb|[[Кривошея, Григорій Петрович|Кривошея Григорій Петрович]], Президент Академії]] | ||
− | У вересні 2007 року на кафедрі журналістики ІМВ відбулось відкриття нового структурного підрозділу – Академії | + | У вересні 2007 року на кафедрі журналістики ІМВ відбулось відкриття нового структурного підрозділу – Академії екстремальної журналістики, започаткованої Національною спілкою журналістів України, кафедрою журналістики Інституту міжнародних відносин за підтримки Національної ради з питань телебачення та радіомовлення. |
− | '''Мета створення Академії''' – консолідація вітчизняних та зарубіжних журналістів, які працюють в | + | '''Мета створення Академії''' – консолідація вітчизняних та зарубіжних журналістів, які працюють в екстремальних умовах, проводять журналістські розслідування, обмін досвідом (практичні тренінги, майстер – класи), зміцнення міжнародних зв'язків, розробка і відпрацювання методичних рекомендацій для журналістів, які працюють в екстремальних умовах. |
− | == Координація в роботі Академії | + | == Координація в роботі Академії екстремальної журналістики з силовими міністерствами, відомствами == |
АЕЖ підтримує зв'язки та планує проведення навчальних заходів для слухачів з представниками Мінінстерства внутрішніх справ, Міністерства надзвичайних ситуацій, Міністерства юстиції, Державного комітету телебачення та радіомовлення, Адміністрацією Державної прикордонної служби. | АЕЖ підтримує зв'язки та планує проведення навчальних заходів для слухачів з представниками Мінінстерства внутрішніх справ, Міністерства надзвичайних ситуацій, Міністерства юстиції, Державного комітету телебачення та радіомовлення, Адміністрацією Державної прикордонної служби. | ||
Рядок 39: | Рядок 39: | ||
|} | |} | ||
− | == Відбулось перше в цьому навчальному році заняття за програмою " | + | == Відбулось перше в цьому навчальному році заняття за програмою "Екстремальна журналістика" == |
− | Відбулось перше в цьому навчальному році заняття за програмою | + | Відбулось перше в цьому навчальному році заняття за програмою «Екстремальна журналістика». Програма Академії передбачає опанування слухачами методики роботи журналіста в умовах стихійного лиха, аварій, катастрофи, військових конфліктів. |
[[Файл:Kg1803141.jpg|center]] | [[Файл:Kg1803141.jpg|center]] | ||
− | |||
Слухачі Академії ознайомлюються з питаннями забезпечення особистої безпеки журналіста при виконанні редакційного завдання, юридичними проблемами під час проведення журналістських розслідувань. | Слухачі Академії ознайомлюються з питаннями забезпечення особистої безпеки журналіста при виконанні редакційного завдання, юридичними проблемами під час проведення журналістських розслідувань. | ||
[[Файл:Kg1803142.jpg|center]] | [[Файл:Kg1803142.jpg|center]] | ||
− | Для проведення майстер-класів запрошуються провідні фахівці | + | Для проведення майстер-класів запрошуються провідні фахівці екстремальної журналістики – полковник міліції Стогній К.П., керівник департаменту Прикордонних військ полковник Астахов С.П., журналіст телеканалу «Інтер» Цаплієнко А.Ю., випускниця Академії, працівник редакції МВС «Іменем Закону» Торгоненко А.Ю. |
− | '''ЗАПЛАНОВАНІ ЗАХОДИ АКАДЕМІЇ | + | '''ЗАПЛАНОВАНІ ЗАХОДИ АКАДЕМІЇ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ НА 2011 – 2012 н / рік''' |
Провести навчальні заходи для слухачів з представниками Міністерства внутрішніх справ, представниками Міністерства з надзвичайних ситуацій, представниками з Адміністрації Державної прикордонної служби, представниками Національної спілки журналістів України, представниками Міністерства збройних сил України, представниками Державного комітету телебачення та радіомовлення. | Провести навчальні заходи для слухачів з представниками Міністерства внутрішніх справ, представниками Міністерства з надзвичайних ситуацій, представниками з Адміністрації Державної прикордонної служби, представниками Національної спілки журналістів України, представниками Міністерства збройних сил України, представниками Державного комітету телебачення та радіомовлення. | ||
Рядок 134: | Рядок 133: | ||
'''ЛИСТОПАД''' | '''ЛИСТОПАД''' | ||
− | ==== Захід 3. — «Конференція з | + | ==== Захід 3. — «Конференція з екстремальної журналістики»==== |
Проведено - 23.11. проф. Кривошея Г.П. | Проведено - 23.11. проф. Кривошея Г.П. | ||
− | Завдання - поглиблення знань з курсу | + | Завдання - поглиблення знань з курсу «Екстремальна журналістика» |
Кількість студентів – 12 осіб (перший курс). | Кількість студентів – 12 осіб (перший курс). | ||
Рядок 154: | Рядок 153: | ||
В.Поліщук: «сьогодні технічне забезпечення не є проблемою для громадян, тому кожен може повісити на шию камеру та вдавати журналіста». У зв язку з цим прийшли до висновку про необхідність створення єдиної Національної прес-карти. Її наявність переконувала б правоохоронців, що власник такої карти стовідсотково журналіст, який, до речі, ще й є членом НСЖУ, бо тільки вона зможе надавати прес-карту. | В.Поліщук: «сьогодні технічне забезпечення не є проблемою для громадян, тому кожен може повісити на шию камеру та вдавати журналіста». У зв язку з цим прийшли до висновку про необхідність створення єдиної Національної прес-карти. Її наявність переконувала б правоохоронців, що власник такої карти стовідсотково журналіст, який, до речі, ще й є членом НСЖУ, бо тільки вона зможе надавати прес-карту. | ||
− | Аліна Давидян, член Академії | + | Аліна Давидян, член Академії Екстремальної журналістики ІМВ |
− | ==== 'Захід 2. — ««Майстер клас з | + | ==== 'Захід 2. — ««Майстер клас з екстремальної журналістики»»==== |
Проведено - 08.11. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю., за підтримки проф. Кривошеї Г.П. | Проведено - 08.11. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю., за підтримки проф. Кривошеї Г.П. | ||
− | Завдання - поглиблення системи знань з курсу | + | Завдання - поглиблення системи знань з курсу «Екстремальна журналістика» |
Кількість студентів – 120 осіб (другий, третій, четвертий курси). | Кількість студентів – 120 осіб (другий, третій, четвертий курси). | ||
− | Подія – майстер-клас відомого журналіста- | + | Подія – майстер-клас відомого журналіста-екстремала, ведучого програми «Назвичайні новини» телеканалу ICTV Костянтина Стогнія. |
− | 8 листопада в Інституті міжнародних відносин відбулася зустріч з відомим журналістом, автором документальних фільмів та ведучим програми «Надзвичайна ситуація» на каналі ICTV Костянтином Петровичем Стогнієм. Представила гостя директор Інституту А.М. Фоменко. Майстер-клас розпочався з пояснення терміна | + | 8 листопада в Інституті міжнародних відносин відбулася зустріч з відомим журналістом, автором документальних фільмів та ведучим програми «Надзвичайна ситуація» на каналі ICTV Костянтином Петровичем Стогнієм. Представила гостя директор Інституту А.М. Фоменко. Майстер-клас розпочався з пояснення терміна «екстремальна журналістика». На думку Костянтина Стогнія, це є специфічний напрям діяльності журналістики, в якому надважливе місце відводиться методиці організації оперативної інформації з місць екстремальних подій. |
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top" | {| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top" | ||
Рядок 182: | Рядок 181: | ||
|} | |} | ||
− | Наступне питання стосувалося готовності журналіста до роботи в місцях бойових дій. Костянтин Петрович сконцентрував увагу студентів, сказавши: «Найголовніше зрозуміти себе, чи здатен ти витримувати фізичні та психологічні перевантаження, нести відповідальність за життя колег. На ці питання ви маєте відповідати собі без жодних коливань, бо в реальних умовах, | + | Наступне питання стосувалося готовності журналіста до роботи в місцях бойових дій. Костянтин Петрович сконцентрував увагу студентів, сказавши: «Найголовніше зрозуміти себе, чи здатен ти витримувати фізичні та психологічні перевантаження, нести відповідальність за життя колег. На ці питання ви маєте відповідати собі без жодних коливань, бо в реальних умовах, екстремальні події не дають часу на сумніви». Крім того, потрібно відчувати межу реальної загрози, тому що одне неправильне рішення в зоні ведення бойових дій коштує життя. |
Саме так сталося з українським журналістом в Іраку, працюючи на замовлення американського агентства, для зйомок він обрав майданчик на 10 поверсі готелю в цетрі Багдаду. З огляду на зручність створення матеріалу та перспективу роботи оператора це логічне рішення, але йшла війна, і сонячний відблиск від об’єктива камери було сприйнято військовими за приціл снайперської гвинтівки. Пострілом з танку майже весь поверх було знищено. Таким чином, невиважене рішення журналіста перервало його життя. | Саме так сталося з українським журналістом в Іраку, працюючи на замовлення американського агентства, для зйомок він обрав майданчик на 10 поверсі готелю в цетрі Багдаду. З огляду на зручність створення матеріалу та перспективу роботи оператора це логічне рішення, але йшла війна, і сонячний відблиск від об’єктива камери було сприйнято військовими за приціл снайперської гвинтівки. Пострілом з танку майже весь поверх було знищено. Таким чином, невиважене рішення журналіста перервало його життя. | ||
Рядок 481: | Рядок 480: | ||
Проведено - 18.02 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю. | Проведено - 18.02 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю. | ||
− | Завдання - Опанування методики збору інформації в | + | Завдання - Опанування методики збору інформації в екстремальних умовах та її подальше опрацювання, поширення інформації у ЗМІ та у офіційних виданнях. |
Кількість студентів - 60 осіб, другий курс. | Кількість студентів - 60 осіб, другий курс. |