Відмінності між версіями «АКАДЕМІЯ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ»

Матеріал з Кафедра журналістики
Перейти до: навігація, пошук
(Координація в роботі Академії екстремальної журналістики з силовими міністерствами, відомствами)
 
Рядок 1: Рядок 1:
{{LeftMP
+
[[Файл:krivosheya_grigoriy.jpg |300 px | left|thumb|[[Кривошея, Григорій Петрович|Кривошея Григорій Петрович]], Президент Академії]]
|
+
 
Оглавление = '''Президент Академії екстремальної журналістики'''
+
|
+
Данные =[[Файл:krivosheya_grigoriy.jpg |100 px | left| ]][[Кривошея, Григорій Петрович|Кривошея Григорій Петрович]]
+
Кандидат історичних наук, професор, Заслужений журналіст України, член науково-методичної ради МОН з журналістики, Національної спілки журналістики України. 
+
}}
+
{{RightMP
+
|
+
Оглавление = '''Віце-президент Академії екстремальної журналістики'''
+
|
+
Данные = [[Файл:tanana_dmytro.jpg| 100 px | left| ]][[Танана, Дмитро Юрійович|Танана Дмитро Юрійович]]
+
 
+
Викладач кафедри журналістики, фаховий напрям - фотожурналістика. Автор понад 10 наукових праць та навчально-методичних посібників.
+
}}
+
 
+
 
У вересні 2007 року на кафедрі журналістики ІМВ відбулось відкриття нового структурного підрозділу – Академії екстремальної журналістики, започаткованої Національною спілкою журналістів України, кафедрою журналістики Інституту міжнародних відносин за підтримки Національної ради з питань телебачення та радіомовлення.
 
У вересні 2007 року на кафедрі журналістики ІМВ відбулось відкриття нового структурного підрозділу – Академії екстремальної журналістики, започаткованої Національною спілкою журналістів України, кафедрою журналістики Інституту міжнародних відносин за підтримки Національної ради з питань телебачення та радіомовлення.
  
Рядок 53: Рядок 39:
 
|}
 
|}
  
{{MP
+
== Відбулось перше в цьому навчальному році заняття за програмою "Екстремальна журналістика" ==
|
+
Відбулось перше в цьому навчальному році заняття за програмою «Екстремальна журналістика». Програма Академії передбачає опанування слухачами методики роботи журналіста в умовах стихійного лиха, аварій, катастрофи, військових конфліктів.
Оглавление = Заняття в Академії проводять провідні журналісти-екстремали України
+
 
}}
+
[[Файл:Kg1803141.jpg|center]]
 +
Слухачі Академії ознайомлюються з питаннями забезпечення особистої безпеки журналіста при виконанні редакційного завдання, юридичними проблемами під час проведення журналістських розслідувань.
 +
 
 +
[[Файл:Kg1803142.jpg|center]]
 +
 
 +
Для проведення майстер-класів запрошуються провідні фахівці екстремальної журналістики – полковник міліції Стогній К.П., керівник департаменту Прикордонних військ полковник Астахов С.П., журналіст телеканалу «Інтер» Цаплієнко А.Ю., випускниця Академії, працівник редакції МВС «Іменем Закону» Торгоненко А.Ю.
  
ЗАПЛАНОВАНІ ЗАХОДИ АКАДЕМІЇ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ НА 2011 – 2012 н / рік.
+
'''ЗАПЛАНОВАНІ ЗАХОДИ АКАДЕМІЇ ЕКСТРЕМАЛЬНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ НА 2011 – 2012 н / рік'''
  
 
Провести навчальні заходи для слухачів з представниками Міністерства внутрішніх справ, представниками Міністерства з надзвичайних ситуацій, представниками з Адміністрації Державної прикордонної служби, представниками Національної спілки журналістів України, представниками Міністерства збройних сил України, представниками Державного комітету телебачення та радіомовлення.
 
Провести навчальні заходи для слухачів з представниками Міністерства внутрішніх справ, представниками Міністерства з надзвичайних ситуацій, представниками з Адміністрації Державної прикордонної служби, представниками Національної спілки журналістів України, представниками Міністерства збройних сил України, представниками Державного комітету телебачення та радіомовлення.
Рядок 64: Рядок 55:
 
Відпрацювати методику роботи журналіста у надзвичайних ситуаціях, подання інформації, взаємодію з представниками силових міністерств.
 
Відпрацювати методику роботи журналіста у надзвичайних ситуаціях, подання інформації, взаємодію з представниками силових міністерств.
  
ВИКОНАННЯ ПЛАНУ 2011 – 2012 н/рік.
+
===ВИКОНАННЯ ПЛАНУ 2011 – 2012 н/рік.===
  
 
Слухачі академії у процесі навчання  
 
Слухачі академії у процесі навчання  
Рядок 70: Рядок 61:
 
'''ГРУДЕНЬ'''
 
'''ГРУДЕНЬ'''
  
'''Захід 2. — Проведення зустрічі з Головою Всеукраїнського товариства «Лемківщина».'''
+
====Захід 2. — Проведення зустрічі з Головою Всеукраїнського товариства «Лемківщина»====
  
 
Проведено - 14.12. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 
Проведено - 14.12. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
Рядок 106: Рядок 97:
 
Давидян Аліна.  (студентка кафедри журналістики гр-110)
 
Давидян Аліна.  (студентка кафедри журналістики гр-110)
  
'''Захід 1. — «Майстер клас зі спортивної тележурналістики»'''
+
==== Захід 1. — «Майстер клас зі спортивної тележурналістики»====
  
 
Проведено - 07.12. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 
Проведено - 07.12. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
Рядок 121: Рядок 112:
  
 
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
| [[Файл:1.jpg|400px]]
+
| [[Файл:400px-1.jpg|400px]]
| [[Файл:2.jpg|400px]]
+
| [[Файл:400px-2.jpg|400px]]
 
|}
 
|}
  
Рядок 130: Рядок 121:
  
 
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
| [[Файл:3.jpg|400px]]
+
| [[Файл:400px-3.jpg|400px]]
| [[Файл:4.jpg|400px]]
+
| [[Файл:400px-4.jpg|400px]]
 
|}
 
|}
  
Рядок 142: Рядок 133:
 
'''ЛИСТОПАД'''
 
'''ЛИСТОПАД'''
  
'''Захід 3. — «Конференція з екстремальної журналістики»'''
+
==== Захід 3. — «Конференція з екстремальної журналістики»====
  
 
Проведено - 23.11. проф. Кривошея Г.П.
 
Проведено - 23.11. проф. Кривошея Г.П.
Рядок 162: Рядок 153:
 
В.Поліщук: «сьогодні технічне забезпечення не є проблемою для громадян, тому кожен може повісити на шию камеру та вдавати журналіста». У зв язку з цим прийшли до висновку про необхідність створення єдиної Національної прес-карти. Її наявність переконувала б правоохоронців, що власник такої карти стовідсотково журналіст, який, до речі, ще й є членом НСЖУ, бо тільки вона зможе надавати прес-карту.
 
В.Поліщук: «сьогодні технічне забезпечення не є проблемою для громадян, тому кожен може повісити на шию камеру та вдавати журналіста». У зв язку з цим прийшли до висновку про необхідність створення єдиної Національної прес-карти. Її наявність переконувала б правоохоронців, що власник такої карти стовідсотково журналіст, який, до речі, ще й є членом НСЖУ, бо тільки вона зможе надавати прес-карту.
  
Аліна Давидян, член Академії Екстримальної журналістики ІМВ
+
Аліна Давидян, член Академії Екстремальної журналістики ІМВ
  
'''Захід 2. — ««Майстер клас з екстремальної журналістики»»'''
+
==== 'Захід 2. — ««Майстер клас з екстремальної журналістики»»====
  
 
Проведено - 08.11. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю., за підтримки проф. Кривошеї Г.П.
 
Проведено - 08.11. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю., за підтримки проф. Кривошеї Г.П.
Рядок 177: Рядок 168:
  
 
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
| [[Файл:3 1.jpg|400px]]
+
| [[Файл:400px-3 1.jpg|400px]]
| [[Файл:1 2.jpg|400px]]
+
| [[Файл:400px-1 2.jpg|400px]]
 
|}
 
|}
  
Рядок 184: Рядок 175:
  
 
Цікавим виявилося питання про розвиток сучасного медіа-простору з огляду на «засилля» насильства на екрані. Костянтин Петрович, взявши в руки крейду, намалював на дошці графік і відповів так: «Цей графік схожий на горб верблюда, в математиці має назву «графік нормального розподілення», його можна використати як модель, що пояснює дану ситуацію. Отже, знизу це споживачі з невисоким розвитком інтелекту, їх переважна більшість, вони легко сприймають інформацію про насильство. Вище догори - споживачі з більшим рівнем самосвідомості, і на самому піку - найбільш розвинуті особистості, які вважають насильство на екрані неприпустимим, але їх переважна меншість. Математика проста: більше споживачів — більший прибуток. Тому керівництво телеканалів задля отримання рейтингу та «легких грошей» розраховує на кількість споживачів, а не на якість інформаційного продукту. Хоча, на мою думку, потік сюжетів про вбивства, грабунки, наркоманію розбещує свідомість громадян, зокрема молоді, адже подібну інформацію потрібно організовувати професійно та транслювати дозовано».
 
Цікавим виявилося питання про розвиток сучасного медіа-простору з огляду на «засилля» насильства на екрані. Костянтин Петрович, взявши в руки крейду, намалював на дошці графік і відповів так: «Цей графік схожий на горб верблюда, в математиці має назву «графік нормального розподілення», його можна використати як модель, що пояснює дану ситуацію. Отже, знизу це споживачі з невисоким розвитком інтелекту, їх переважна більшість, вони легко сприймають інформацію про насильство. Вище догори - споживачі з більшим рівнем самосвідомості, і на самому піку - найбільш розвинуті особистості, які вважають насильство на екрані неприпустимим, але їх переважна меншість. Математика проста: більше споживачів — більший прибуток. Тому керівництво телеканалів задля отримання рейтингу та «легких грошей» розраховує на кількість споживачів, а не на якість інформаційного продукту. Хоча, на мою думку, потік сюжетів про вбивства, грабунки, наркоманію розбещує свідомість громадян, зокрема молоді, адже подібну інформацію потрібно організовувати професійно та транслювати дозовано».
 +
 +
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 +
| [[Файл:400px-2 1.jpg|400px]]
 +
| [[Файл:400px-4 1.jpg|400px]]
 +
|}
 +
 +
Наступне питання стосувалося готовності журналіста до роботи в місцях бойових дій. Костянтин Петрович сконцентрував увагу студентів, сказавши: «Найголовніше зрозуміти себе, чи здатен ти витримувати фізичні та психологічні перевантаження, нести відповідальність за життя колег. На ці питання ви маєте відповідати собі без жодних коливань, бо в реальних умовах, екстремальні події не дають часу на сумніви». Крім того, потрібно відчувати межу реальної загрози, тому що одне неправильне рішення в зоні ведення бойових дій коштує життя.
 +
 +
Саме так сталося з українським журналістом в Іраку, працюючи на замовлення американського агентства, для зйомок він обрав майданчик на 10 поверсі готелю в цетрі Багдаду. З огляду на зручність створення матеріалу та перспективу роботи оператора це логічне рішення, але йшла війна, і сонячний відблиск від об’єктива камери було сприйнято військовими за приціл снайперської гвинтівки. Пострілом з танку майже весь поверх було знищено. Таким чином, невиважене рішення журналіста перервало його життя.
 +
 +
На запитання студентів щодо правової захищеності українських журналістів за кордоном, Костянтин Петрович відповів: «На жаль, як такого захисту не існує, потрібно розраховувати тільки на власні сили. Наша держава не вважається в Світі сильною, а сила є саме тим чинником, з яким рахуються. Тому обережність ніколи не завадить, особливо в зонах нестабільності, де влада несподівано може змінити свою позицію щодо однієї з ворогуючих сторін, і Ваші попередні домовленості можуть втратити чинність щохвилини».
 +
 +
[[Файл:5 1.jpg|800px|center]]
 +
 +
''На фото: Студенти кафедри журналістики інституту міжнародних відносин під час зустрічі з Костянтином Петровичем Стогнієм.''
 +
 +
На завершення Костянтин Петрович побажав студентам збагачувати свій досвід, не боятися робити власні помилки, бути наполегливим, випробовуючи себе в житті. Проведений майстер-клас став справжнім скарбом удосконалення професійних навичок молодих журналістів.
 +
 +
==== Захід 1. — «Майстер-клас з ведучою Першого національного каналу»====
 +
 +
Проведено - 03.11. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Поглиблення системних знань з курсу «тележурналістика»
 +
 +
Кількість студентів – 60 осіб, третій курс.
 +
 +
Подія – Майстер-клас з ведучою новин на Першому національному телеканалі Світланою Леонтьєвою.
 +
 +
3 листопада у інституті міжнародних відносин відбулася зустріч з ведучою новин на Першому національному телеканалі Світланою Івановною Леонтьєвою. Представила гостю студентам директор Алла Миколаївна Фоменко. Свій виступ Світлана почала з запитання: «Хто бачить себе у майбутньому телевізійним ведучим?». Таке питання стало своєрідним «руслом» цікавої та корисної дискусії.
 +
 +
[[Файл:1.1.png|800px|center]]
 +
 +
Гостя розповіла про свої перші кроки в журналістиці, про своїх батьків та шкільну вчительку, які свормували в її свідомості найцінніші риси характеру. Спираючись на життевий досвід батька (науковця з фізики), першу вищу освіту вона отримала у Київському державному університеті, закінчивши фізичний факультет. Але Світлана не забувала мудрих слів вчительки про те, що вона має працювати в журналістиці, що її шкільні твори мають викінчену думку і несуть в собі яскраву образність.
 +
 +
Після розподілу, Світлана працювала на підприємстві напівпровідників "Квазар" у відділі технічного контролю. Та випадок став поштовхом до реалізаціїї її таланту в роботі журналіста. Крок за кроком розкривала себе у новій професії. Доля привела її на радіостанцію «Республіка» агентства УНІАН.
 +
 +
[[Файл:1.2.png|800px|center]]
 +
 +
Студенти з цікавістю сприймали життеву мудрість, якою ділилася з ними гостя. На їхні питання досвічена журналістка відповідала щиро, розповідаючи про формування власного досвіду, про «життеві колізії», які так чи інакше впливали на її професійні якості. Корисною та пізнавальною була історія її становлення в тележурналістиці. Гостя розповіла про перші виходи у прямий телевізійний ефір, коли майже все потрібно було пізнавати самотужки. Але саме той досвід став міцним підгрунттям для подальшого професійного зростання у якості телевізійної ведучої.
 +
 +
[[Файл:1.3.png|800px|center]]
 +
 +
Коли розмова торкнулася театру, зросла емоційність виступу гості: на її думку, коли держава менше коштів вкладає у мистецтво та освіту, то неодмінно більше витрачає на правоохоронні органи та боротьбу зі злочинністтю. Тому професія журналіста як провідника освіченості та толерантності набуває в нашому суспільстві все більшої ваги.
 +
 +
Закінчувалася зустріч під щирі оплиски студентів, оскільки офіційно Світлану Іванівну Леонтьєву було прийнято почесною студенткою до лав кафедри журналістики ІМВ НАУ. На останок гостя висловила мудру думку: «Ви повинні бути кращими за нас, бо саме в цьому ми вбачаємо сенс нашої роботи».
 +
 +
[[Файл:1.4.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото: Студенти кафедри журналістики ІМВ з ведучою новин на Першому національному телеканалі Світланою Леонтьєвою.''
 +
 +
'''ЖОВТЕНЬ'''
 +
 +
==== Захід 5. — «Майстер клас з радіожурналістики»====
 +
 +
Проведено - 28.10. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Поглиблення системних знань з курсу «радіожурналістика»
 +
 +
Кількість студентів – 15 осіб, четвертий курс.
 +
 +
Подія – Майстер-клас з членом ради директорів Спілки журналістів Ізраїлю, Вікторією Долинською.
 +
 +
28 жовтня у ІМВ відбулася зустріч студентів кафедри журналістики з відомою радіожурналісткою, членом ради директорів Спілки журналістів Ізраїлю, Вікторією Долинською. Директор інституту Алла Миколаївна Фоменко, представляючи гостю, зазначила що радіожурналістика це особливо напружена професія, яка не вибачає ведучому непідготовленості до ефіру, і навіть десятиріччя досвіду у професії не знімають відповідальності за ретельний підбір матеріалу.
 +
 +
[[Файл:3 2.jpg|800px|center]]
 +
 +
Експресивність професійних якостей Вікторії, одразу захопила студентів. Манера ведення розмови безперервно тримала слухачів у стані цікавості, година спілкування промайнула як хвилина. Пізнавальні історії про становлення журналістики в Ізраїлі, відносини між владою та журналістами, вплив суспільства на дотримання законів, такі теми було розкрито під час її виступу.
 +
 +
[[Файл:2 2.jpg|800px|center]]
 +
 +
Найбільш емоційним виявилося питання про правовий захист журналістів в Ізраїлі, про те, наскільки законодавчо захищена професія. Вікторія відповіла, що захист журналістів відбувається на декількох рівнях одночасно: на рівні закону про доступність інформації, на рівні правового захисту від погроз з боку можновладців, та навіть на рівні комісії з етики (крім іншого, завданням якої є захист журналіста від тиску з боку власника видання).
 +
 +
[[Файл:1 21.jpg|800px|center]]
 +
 +
Особливо цікавим стало питання щодо відносин релігії у багатонаціональному суспільстві Ізраїль та закону, який має виконувати кожен громадянин суспільства. На цьому етапі дискусія стала схожою на дипломатичну конференцію, адже всі учасники міркували на рівні державних та міждержавних відносин, задля того щоб зрозуміти поєднання закону та релігійних протиріч. Важливим наголосом стало те, що журналіст несе відповідальність (навіть карну) за матеріали що містять в собі розпалення міжконфесійної ворожнечі.
 +
 +
[[Файл:4 21.jpg|800px|center]]
 +
 +
На завершення зустрічі Вікторія побажала студентам більше цікавитися історією, суспільно-політичними науками, економікою. Оскільки журналісти мають висвітлювати міжнародні події якісно та грамотно, акцентуючи увагу читача на самому головному у своєму матеріалі, а це буде складно зробити якщо журналіст не обізнаний з предметом.  Він виявиться не готовий до сприйняття важливої та корисної інформації, яка зазвичай «ховається» між рядків.
 +
 +
==== Захід 4. — «Майстер-клас з Анжелікою Рудницькою» ====
 +
 +
26 жовтня у ІМВ відбулася зустріч студентів кафедри журналістики з відомою своїми таланами телеведучою, співачкою, самобутньою художницею Анжелікою Рудницькою. Її досвід та бажання пізнання світу відчутно вплинули на хід спілкування зі студентами. Було приємно сприймати Анжеліку як неординарну особистість, її манера витонченого спілкування створювала неповторну атмосферу.
 +
 +
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 +
| [[Файл:400px-4.1.jpg|400px]]
 +
| [[Файл:400px-4.2.jpg|400px]]
 +
|}
 +
 +
Перше запитання студентів було щодо легендарної музичної телепрограми "Територія А" (першого українського телевізійного хіт-параду кліпів, котрий став прообразом нинішніх "фабрик зірок"), чи не сумує авторка за тими часами? Замислившись, Анжеліка відповіла що час їде створюючи перспективи та нові можливості, водночас минуле існує і у сьогоденні. Тобто той досвід виявився надзвичайно корисним у теперішній час її нових проектів.
 +
 +
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 +
| [[Файл:400px-4.3.jpg|400px]]
 +
| [[Файл:400px-4.4.jpg|400px]]
 +
|}
 +
 +
Подальша дискусія розгорнулася про «стежку» художниці (відомо, що Анжеліка створила симбіоз етнічного і модерного мистецтва, відбулося більше 70 виставок, полотна експонувалися у художніх музеях і галереях України, Франції, Угорщини, Бельгії, Нідерландів, тощо). Анжеліка відповіла, що на цей шлях самовдосконалення її підштовхнула цікавість та наполегливість. Цікавість до коренів мистецтва Українців, та наполегливість у намаганні дізнатися про це якомога більше.
 +
 +
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 +
| [[Файл:400px-4.5.jpg|400px]]
 +
| [[Файл:400px-4.6.jpg|400px]]
 +
|}
 +
 +
Питання щодо громадської діяльності (Анжеліка є президентом Фонду відродження культурного середовища Києва, членом громадського фонду св.Андрія Первозванного) поставили Викладачі кафедри: Галина Назаренко та Ірина Бурлакова. Відповідь була простою, та щирою: «Тільки за останні роки з лиця міста Києва знищено більше 50 пам’ятків історії, це варварство треба зупинити».
 +
 +
На останок Анжеліка висловила концепцію про «професійний дилетантизм» у журналістиці, маючи на увазі те, що журналіст повинен до себе відноситись як до дилетанта у професії, намагаючись якісно працювати над собою. Бо лаври «професіонала» надто важкі, і їхній господар втрачає бажання бути в безперервному русі самопізнання.
 +
 +
==== Захід 3. — «Майстер клас з тележурналістики» ====
 +
 +
Проведено - 11.10. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Поглиблення системи знань з курсу «тележурналістика»
 +
 +
Кількість студентів – 120 осіб, перший та третій курс.
 +
 +
Подія – Майстер-клас заслуженої журналістки України, ведучої телеканалу ICTV Олени Фроляк.
 +
 +
На зустрічі зі студентами кафедри журналістики талановита та цілеспрямована у своїй професійній діяльності телеведуча Олена Фроляк побудувала свій майстер-клас як предметну дискусію.
 +
 +
Телеведуча поділилася досвідом роботи під час відрядження в Швецію зі створення телерепортажу про енергозберігаючі технології цієї країни. Олена підкреслила, що магічна сила інформації працює у свідомості глядача тільки тоді, коли журналіст ґрунтовно підготувався до сюжету, продумав декілька варіантів розвитку події.
 +
 +
Слушною була порада тележурналістки: варто працювати над собою щоденно, поглиблюючи свої знання з літератури, історії, риторики та професійних дисциплін - адже телекамера бачить все, і насамперед «інтелектуальну прірву» в очах ведучого.
 +
 +
На запитання студентів щодо спеціальних прийомів роботи тележурналіста Олена відповіла, що на сьогодні надважливе значення має універсальність розуміння ведучого, тобто він має бути ознайомлений з роботою оператора, режисера, редактора. Оскільки теленовини це командний продукт, який презентує аудиторії ведучий.
 +
 +
[[Файл:1 3.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
 +
[[Файл:2 3.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:3 3.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:4 3.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:5 3.jpg|800px|center]]
 +
 +
Майстер клас з тележурналістики виявися емоційно насиченим, атмосферу її виступу можна було відчути «на дотик», відповіді Олени Фроляк були змістовними та виваженими. Найголовніше, на чому наголосила Олена - це безперервна робота над собою, оскільки на її думку наступає епоха інтелектуальної журналістики, яка водночас виявить і сильні і слабкі сторони кожного журналіста.
 +
 +
==== Захід 2. — «Майстер клас з інтернет-журналістики» ====
 +
 +
Проведено - 06.10. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Поглиблення знань з курсу «інтернет-журналістика»
 +
 +
Кількість студентів – 60 осіб, третій курс.
 +
 +
Подія – Майстер клас з заступником редактора сайта «Лівий берег» Сонею Кошкіною.
 +
 +
На зустрічі зі студентами кафедри журналістики, молода та амбіційна Соня почала майстер-клас з запитання: «Хто з вас хоче бути журналістом?». Таке питання, задало ритм дискурсу, спонукаючи студентів сконцентрувати свою увагу на своїх думках та самооцінці.
 +
 +
Соня розповіла про складність та перспективи інтернет – журналістики, зупинившись на самому важливому її аспекті – динамічності та мінливості. Такі процеси відбуваються на глобальному рівні, отже ідеї та матеріали застарівають вже з перших хвилин появи на екрані користувача.
 +
 +
Окремо було розглянуто питання щодо технологічності процесу передачі матеріалу на сайт та інформаційну мережу. Соня відмітила, що для інтернет – журналістики важливим є розуміння технологічної бази на якій ґрунтується сайт, розуміння партнерських зв’язків у електронному світі.
 +
 +
Цікаво було спостерігати за студентами, які поглиблюючись у діалог записували нотатки, формуючи свої питання, їх цікавило майбутнє паперових видань у електронну еру. На що Соня відповіла: «На мою думку, паперові видання у найближчий час не відійдуть у минуле, адже матеріальні носії інформації несуть в собі особливий емоційний заряд. Хоча тенденція розвитку інтернет-видань дійсно еволюціонує».
 +
 +
Зі свого боку Соня наголосила, що у інтернет-журналістики є специфічний недолік - відсутність літературного редактора на більшості сайтів. Це означає, що у електронному середовищі велика кількість «необробленого» матеріалу, який значно втрачає якість та іноді логіку передачі події.
 +
 +
[[Файл:800px-2.1.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:800px-2.2.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:800px-2.3.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:800px-2.4.jpg|800px|center]]
 +
 +
На завершення, найголовнішим процесом у професійному зростанні журналіста, Соня визначила безперервну роботу над вдосконаленням власного стилю написання текстів. Для досягнення цієї мети, варто щоденно читати класичні твори, цікавитися філософією та історією, оскільки у сфері електронних видань, тільки обізнаний журналіст буде мати власну інтелектуальну перевагу яка з часом буде невпинно формувати в нього високоясні професійні навички.
 +
 +
==== Захід 1. — «Участь у прес-конференції та волонтерська допомога» ====
 +
 +
Проведено - 01.10. зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю. при підтримці Чекалюк В.В.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання прес-конференції.
 +
 +
Кількість студентів – 15 осіб, третій та четвертий курс.
 +
 +
Подія – Прес-конференція та волонтерська допомога у при проведенні міжнародного заходу «Ангели серед нас»
 +
 +
1 октября по приглашению «Фонда волонтеров Украины» в НД «Украина» студенты-журналисты третьего и четвертого курсов ИМО НАУ приняли участие в пресс-конференции на которой присутствовали: известный российский режиссер Егор Кончаловский, Президент Фонда волонтеров Украины Тимофей Нагорный, основатели компании JK MUSIC GROUP (США) Олег Шмелев и Юлия Курбатова, победительница детской «Новой волны» Анастасия Петрик, победитель шоу «Танцюю для тебе» Давид Антонян, и дуэт танцоров Ли и Тао, ставших национальной легендой Китая. А так же учавствовали в помощи к подготовке грандиозного шоу «Ангелы среди нас».
 +
 +
Студенты с интересом общались с организаторами проекта, среди вопросов были: "Какой проект собирается воплощать в Украине Егор Кончаловский? С чем собирается покорить Канны Тимофей Нагорный? Чем удивят украинского зрителя участники шоу «Ангелы среди нас»?
 +
 +
[[Файл:1 5.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:2 5.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:3 5.jpg|800px|center]]
 +
 +
В мероприятии принимали участие как известные и взрослые артисты, так и юные таланты: победитель проекта «Танцюю для тебе» 8-летний воздушный акробат Давид Антонян, победительница детской “ Новой волны” Анастасия Петрик, финалистка шоу «Україна має талант» Диана Козакевич.
 +
 +
[[Файл:4 5.jpg|800px|center]]
 +
 +
На главную площадку страны вышли любимые артисты телезрителей: победитель шоу «Голос країни» Иван Ганзера, победитель шоу «Х-фактор» Алексей Кузнецов, победитель шоу «Фабрика звезд» Алексей Матиас, победители проекта «Минута славы» братья Александр и Сергей Гринченко… Также среди участников гости из других стран - Чемпион мира по брейк дансу «Джуниор» (Франция) и дуэт воздушных акробатов «DuoArts» Cirque du Soleil (США). Один из самых ожидаемых и феноменальных моментов шоу - выступление танцоров с ограниченными физическими возможностями «Жажда жизни».
 +
 +
'''ВЕРЕСЕНЬ'''
 +
 +
==== Захід 1. — «Огляд рятувальної техніки і обладнання та тактикоспеціальне навчання» ====
 +
 +
Проведено - 09.09 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики опанування та опрацювання оперативної інформації з місця надзвичайної події.
 +
 +
Кількість студентів – 5 осіб, третій курс
 +
 +
Подія – Спільно з Представниками Міністерства з надзвичайних ситуацій, на базі навчального полігону ДП "Мобільний рятувальний центр" (Київська область,
 +
 +
Обухівський район, с.П’ятихатки) відбувся огляд рятувальної техніки і обладнання та тактико-спеціальне навчання на тему: "Можливості рятувальних сил при ліквідації надзвичайних ситуацій різного характеру".
 +
 +
У заході взяли участь керівники центральних і місцевих органів влади, представники країн-членів СНД, сили та засоби Київського гарнізону МНС, аварійно-рятувальні, пожежно-рятувальні підрозділи, мобільний госпіталь.
 +
 +
Під час тренувань було відпрацьовано:
 +
 +
*розвідка району надзвичайної ситуації із залученням наземних та авіаційних сил і засобів;
 +
*рятування людей з висотних будівель;
 +
*ліквідація хімічної аварії;
 +
*пошук та рятування людей з-під завалів;
 +
*гасіння пожеж на промислових об’єктах;
 +
*гасіння лісової пожежі;
 +
*виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів.
 +
 +
[[Файл:Sept 2011 2.png|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:Sept 2011 1.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото: слухачі АЕЖ на практичному навчанні підрозділів МНС.''
 +
 +
=== ВИКОНАННЯ ПЛАНУ 2010 – 2011 н/рік ===
 +
 +
Слухачі академії у процесі навчання
 +
 +
'''БЕРЕЗЕНЬ 2011'''
 +
 +
==== Захід 1.За сприяння Національної спілки журналістів України, Ради Європи та Міжнародної підтримки медіа, у Інституті журналістики Київського національного Університету ім. Тараса Шевченка, слухачі академії працювали на науково-практичній конференції «Місія і вплив органів саморегулювання журналістів в Україні: сучасний стан і перспективи»====
 +
 +
Розглянуті наступні питання:
 +
 +
*формування культури професійної та чесної журналістики;
 +
*становлення довіри до ЗМІ;
 +
*зміцнення принципу свободи слова в Укрїні;
 +
*встановлення конструктивног діалогу між учасниками конфлікту на умовах рівноправ’я сторін;
 +
*усвідомлення широкими колами журналістів міжнародно визнаних правил поведінки та необхідності дотримуватися їх у щоденній практиці;
 +
*досягнення точної кваліфікації дій, що оскржуються, і формування рішень, які застосовуватимуться у майбутньому в якості прецедентів.
 +
 +
Проведено - 16.03 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методу роботи у науково-практичній конференції, формування навички аналітичного мислення, спілкування з відомими журналістами України та Європи.
 +
 +
Кількість студентів -8 осіб, четвертий курс.
 +
 +
[[Файл:March.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото: слухачі Академії на науково-практичній конференції «Місія і вплив органів саморегулювання журналістів в Україні: сучасний стан і перспективи».''
 +
 +
==== Захід 2. За підтримки Міністерства закордонних справ України, слухачі Академії провели заняття на конференції «Толерантність у міждержавних відносинах». На конференції слухачі відпрацювали методику конспектування виступів учасників, відмітили особливості роботи телеоператора та фотожурналіста. Слухачі задали питання відомим політикам щодо тематики конференції====
 +
 +
Проведено - 18.03 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
Завдання - Відпрацювання методики збору та опрацювання інформації з дипломатичного заходу, практичні навички формування аналітичного мислення.
 +
Кількість студентів - 16 осіб, перший, другий, третій курс.
 +
 +
[[Файл:March2.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:March3.jpg|800px|center]]
 +
 +
''На фото: Студенти ІМВ НАУ при проведенні дипломатичної конференції.''
 +
 +
==== Захід 3. Майстер-клас для студентів кафедри журналістики та слухачів Академії у ІМВ НАУ провів відомий тележурналіст каналу «Інтер» Олег Панюта====
 +
 +
Олег Панюта поділився своїм практичним досвідом та розповів про особливості журналістської професії, відзначивши, що журналістика – це своєрідний стиль життя, який вимагає від тих, хто його обрав бути готовим працювати на благо народу двадцять чотири години на добу. З гордістю говорити про те, чим займаються і сприймати звання «журналіст» не як знаряддя для досягнення особистих цілей, а як обов’язок перед народом, перед кожним, хто читає друковані матеріали, слухає радіо, з довірою дивиться теленовини.
 +
 +
Проведено -22.03 у приміщенні ІМВ НАУ (ауд. 7.114) зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Визначення особистих якостей журналіста теленовин, моральні аспекти роботи на телебаченні, відповідальність ведучого перед глядачами.
 +
 +
Кількість студентів - 80 осіб, другий, третій та четвертий курс.
 +
 +
[[Файл:March4.jpg|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:March5.jpg|800px|center]]
 +
 +
''На фото: слухачі Академії та студенти кафедри журналістики при проведенні майстер – класу з ведучім телеканалу «Інтер» Олегом Панютою.''
 +
 +
'''ЛЮТИЙ 2011'''
 +
 +
==== Захід 1.Лекцію слухачам Академії та студентам у ІМВ НАУ прочитав видатний Український журналіст, безпосередній учасник подій ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС – Олег Петрович ГУСЄВ ====
 +
 +
Олег Петрович єдиний журналіст, який сфотографував зруйнований реактор з 15 метрів!, написав про Чорнобильську аварію більше 20 книг, деякі з яких не мають аналогів в світі.
 +
 +
Його дослідження спростовують висновки експертів МАГАТЕ про те, що Чорнобильська катастрофа не така важка, як про неї пишуть в Україні, були викриті факти применшення кількості людських жертв, та заниження радіаційного фону забруднення.
 +
 +
Протягом лекції було розглянуто низку важливих питань, щодо майбутнього покоління, що народилося в умовах радіаційного забруднення, економічні наслідки аварії, та її екологічні наслідки.
 +
 +
Проведено - 18.02 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Опанування методики збору інформації в екстремальних умовах та її подальше опрацювання, поширення інформації у ЗМІ та у офіційних виданнях.
 +
 +
Кількість студентів - 60 осіб, другий курс.
 +
 +
[[Файл:Feb 1.png|800px|center]]
 +
 +
[[Файл:Feb 3.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото: на лекційному занятті, яке проводив у НАУ генерал–майор, видатний Український журналіст — Олег Петрович ГУСЄВ.''
 +
 +
'''ГРУДЕНЬ 2010'''
 +
 +
==== Захід 1. Спільно з Представниками Міністерства з надзвичайних ситуацій, на території 25-ої пожежної частини, було організовано практичне заняття. Слухачі Академії ознайомились з історією розвитку пожежної справи, пожежним обладнанням та методикою роботи журналіста по організації оперативної інформації на місці надзвичайної ситуації====
 +
 +
Проведено - 03.12 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики опанування та опрацювання оперативної інформації з місця надзвичайної події.
 +
 +
Кількість студентів – 10 осіб, третій курс.
 +
 +
[[Файл:Dec 10.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото (автор – Полянська Каріна): слухачі Академії при проведенні практичного заняття з представниками МНС у 25 – ій пожежній частині.''
 +
 +
'''ЛИСТОПАД 2010'''
 +
 +
==== Захід 1. Спільно з Представниками Прикордонної служби України організовані заняття на базі аналітичного центру прикордонної служби. Слухачі Академії ознайомились з обладнанням та методикою роботи журналіста по організації оперативної інформації прикордонної служби====
 +
 +
Проведено - 11.11 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики опанування та опрацювання оперативної інформації, практичні навички формування аналітичної інформації.
 +
Кількість студентів – 8 осіб, третій курс.
 +
 +
==== Захід 2. За підтримки Міністерства закордонних справ України, слухачі Академії провели заняття на конференції «Україна і НАТО в новому світі». На конференції слухачі відпрацювали методику конспектування виступів учасників, відмітили особливості роботи телеоператора та фотожурналіста. Слухачі задали питання відомим політикам щодо тематики конференції====
 +
 +
Проведено - 18.11 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики збору та опрацювання інформації з ипломатичного заходу, практичні навички формування аналітичного мислення.
 +
 +
Кількість студентів – 10 осіб, перший, другий, третій курс.
 +
 +
Тези конференції
 +
 +
*За останні роки в світи створився «розкол» іміджу НАТО як ефективної геполітичної структури та реальним сприйняттям Альянсу.
 +
*Політика «позаблоковості» України, та її Євроатлантичні орієнтації.
 +
*Нові глобальні виклики – кібернетичні загрози, тероризм, нестабільність у світі, та роль України і НАТО у їхньому подоланні.
 +
*Вихід дії НАТО за границі Євроатлантичної зони (операції в Афганістані).
 +
 +
[[Файл:Nov 10.png|800px|center]]
 +
 +
 +
[[Файл:Nov 10 2.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото: слухачі Академії при проведенні заняття на конференції «Україна і НАТО в новому світі».''
 +
 +
'''ЖОВТЕНЬ 2010'''
 +
 +
==== Захід 1. У Державному комітеті телебачення та радіомовлення за участю представників КМДА та керівників енергопостачальних компаній, було проведено брифінг з питань проведення опалювального сезону в Україні, з окрема проблеми готовності міського господарства в м. Києві ====
 +
 +
Проведено - 15.10 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики збору та опрацювання інформації, практичні навички побудови важливих питань до офіційних осіб.
 +
 +
Кількість студентів – 4 особи, другий та третій курс.
 +
 +
[[Файл:Oct 10.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото: слухачі Академії – у Державному комітеті телебачення та радіомовлення України.''
 +
 +
==== Захід 2. Лекцію слухачам Академії у ІМВ НАУ читає радник міністра МНС з питань зв'язків з громадскісттю Бородіна С.В. Розглянуті питання взаємодії роботи МНС та ЗМІ, створення репортажів з місць надзвичайних подій, вибуху газу у житловому будинку в м. Дніпропетровськ, пожежі у лікарні в м. Краматорськ ====
 +
 +
Проведено - 22.10 у приміщенні ІМВ НАУ (ауд. 7.114) зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики опанування та опрацювання масиву інформації, практичні навички побудови питань до офіційних осіб.
 +
 +
Кількість студентів – 30 осіб, перший та третій курс.
 +
 +
[[Файл:Aej 5.png|800px|center]]
 +
 +
''На фото: слухачі Академії – на лекційному занятті, яке проводив у НАУ радник міністра МНС з питань зв'язків з громадськістю - Бородіна С.В.''
 +
 +
'''ВЕРЕСЕНЬ 2010'''
 +
 +
==== Захід 1. За підтримки голови національної спілки журналістів України Лубченка І.Ф. проведено брифінг заступника міністра внутрішніх справ з питань зв'язків з громадськістю. Слухачі Академії отримали вичерпні відповіді з питань захисту прав журналістів з огляду на неправомірні дії деяких працівників правоохоронних структур ====
 +
 +
Проведено - 10.09 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики збору та опрацювання інформації від офіційних осіб.
 +
 +
Кількість студентів – 14 осіб, перший та другий курс.
 +
 +
==== Захід 2. У приміщенні прес центру МВС проведено брифінг за участю міністра внутрішніх А. Могильова з питань криміногенної ситуації в Україні. Слухачі Академії отримали можливість спілкування з посадовими особами міністерства, отримали відповіді на питання щодо співпраці та проблематики відносин між журналістами та представниками органів внутрішніх справ ====
 +
 +
Проведено - 24.09 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики збору та опрацювання інформації від офіційних осіб.
 +
 +
Кількість студентів – 4 особи, другий та третій курс.
 +
 +
==== Захід 1. За підтримки голови національної спілки журналістів України Лубченка І.Ф. проведено брифінг заступника міністра внутрішніх справ з питань зв'язків з громадськістю. Слухачі Академії отримали вичерпні відповіді з питань захисту прав журналістів з огляду на неправомірні дії деяких працівників правоохоронних структур ====
 +
 +
Проведено - 10.09 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики збору та опрацювання інформації від офіційних осіб.
 +
 +
Кількість студентів – 14 осіб, перший та другий курс.
 +
 +
==== Захід 2. У приміщенні прес центру МВС проведено брифінг за участю міністра внутрішніх А. Могильова з питань криміногенної ситуації в Україні. Слухачі Академії отримали можливість спілкування з посадовими особами міністерства, отримали відповіді на питання щодо співпраці та проблематики відносин між журналістами та представниками органів внутрішніх справ ====
 +
 +
Проведено - 24.09 зав. лаб. ЕЖ - Танана Д.Ю.
 +
 +
Завдання - Відпрацювання методики збору та опрацювання інформації від офіційних осіб.
 +
 +
Кількість студентів – 4 особи, другий та третій курс.
 +
 +
{| border="0" align="center" cellpadding="4" valign="top"
 +
| [[Файл:Aej 1.jpg|400px]]
 +
| [[Файл:Aej 2.jpg|400px]]
 +
|-
 +
| [[Файл:Aej 3.jpg|400px]]
 +
| [[Файл:Aej 4.jpg|400px]]
 +
|}

Поточна версія на 09:56, 23 березня 2015

Особисті інструменти
Простори назв

Варіанти
Перегляди
Дії
Навігація
ПРО КАФЕДРУ
НОВИНИ
ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
АБІТУРІЄНТАМ
СТУДЕНТАМ
МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ
МАЙСТЕР-КЛАСИ
КОНФЕРЕНЦІЇ, ТРЕНІНГИ
ГРАНТИ, СТИПЕНДІЇ
ВИПУСКНИКИ КАФЕДРИ
ВАЖЛИВО ЗНАТИ
ВІДЕО
ВИДАННЯ КАФЕДРИ
АРХІВ НОВИН
КОНТАКТИ
Інструменти