Відмінності між версіями «ВИДАННЯ КАФЕДРИ»
Матеріал з Кафедра журналістики
Admin (Обговорення • внесок) |
Admin (Обговорення • внесок) (→Рижко Олена «Рубаї в українській поезії: від канонізованої строфи до полі жанру» Монографія) |
||
Рядок 210: | Рядок 210: | ||
Монографія є першою спробою виокремлення й спеціального дослідження історії появи й еволюції перських катренів – рубаїв – в українській поезії. Обґрунтувано твердження, що це строфа, яка набула в українських варіантах ознак жанру, отже, утвердилася спочатку як строфожанр, а згодом – як жанр і поліжанр медитативної лірики. Досліджено передумови поширення рубаїв у нашій поезії. Проаналізовано тематику, проблематику й поетику рубаяни Д. Павличка як прикладу найбільш досконалого побутування рубаїв в українській поезії, визначено питому частку її у творчості поета й роль у строфожанровому збагаченні вітчизняного письменства. Виділено рівні інтертекстуальних зв’язків між рубаями Д. Павличка й інших українських поетів. Здійснено аналіз текстів рубаїв під кутом зору канону/деканонізації, окреслено ідіостилістичні особливості їх та новації. Висвітлено рецепцію в українській літературі поезії народів Сходу загалом і рубаїв О. Хайяма зокрема. Досліджений масив рубаїв осмислюється в контексті українського віршознавства й інтерпретується як одне з джерел ідейно-тематичного та жанрово-стилістичного збагачення й оновлення літератури. | Монографія є першою спробою виокремлення й спеціального дослідження історії появи й еволюції перських катренів – рубаїв – в українській поезії. Обґрунтувано твердження, що це строфа, яка набула в українських варіантах ознак жанру, отже, утвердилася спочатку як строфожанр, а згодом – як жанр і поліжанр медитативної лірики. Досліджено передумови поширення рубаїв у нашій поезії. Проаналізовано тематику, проблематику й поетику рубаяни Д. Павличка як прикладу найбільш досконалого побутування рубаїв в українській поезії, визначено питому частку її у творчості поета й роль у строфожанровому збагаченні вітчизняного письменства. Виділено рівні інтертекстуальних зв’язків між рубаями Д. Павличка й інших українських поетів. Здійснено аналіз текстів рубаїв під кутом зору канону/деканонізації, окреслено ідіостилістичні особливості їх та новації. Висвітлено рецепцію в українській літературі поезії народів Сходу загалом і рубаїв О. Хайяма зокрема. Досліджений масив рубаїв осмислюється в контексті українського віршознавства й інтерпретується як одне з джерел ідейно-тематичного та жанрово-стилістичного збагачення й оновлення літератури. | ||
+ | |||
+ | |||
+ | |||
+ | == Рижко Олена «Стилістика української мови. Практикум» Навчальний посібник == | ||
+ | <div style="width: 100%; clear: right; float: center; position: relative; border: 1px solid wight; margin-left: 5 px; margin-top: 20px; margin-bottom: 20px; padding: 10px; background-color: wight"> | ||
+ | |||
+ | *Автор: Олена Рижко | ||
+ | *Рік видання: 2008 | ||
+ | *Кількість сторінок: 250 | ||
+ | *ISBN: 978-966-8299-38-4 | ||
+ | *Формат: 60х84/16 | ||
+ | *Обкладинка: тверда | ||
+ | |||
+ | Анотація: | ||
+ | |||
+ | Навчальний посібник «Стилістика сучасної української мови. Практикум» становить собою систематизований збірник вправ і завдань до розділів «Основні поняття стилістики», «Фоностилістика», «Лексичні засоби стилістики» та «Фразеологічна стилістика» однойменного курсу. Розділи та практичні завдання посібника побудовані відповідно до чинної програми. Наприкінці вміщено зразки стилітисного аналізу тексту й самі тексти для аналізу. | ||
+ | Призначений для студентів філологічних спеціальностей вищих навчальних закладів. |