Перегляд вихідного коду сторінки РЕКЛАМА І ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
Перейти до:
навігація
,
пошук
<h1>Інститут міжнародних відносин Кафедра журналістики</h1> =='''Галузь знань: 0303''' Журналістика та інформація== =='''Напрям підготовки: 6.030302''' Реклама і зв’язки з громадськістю (за видами діяльності)== =='''Професійна галузь:''' Реклама та зв’язки з громадськістю== ==Домінуючі види діяльності:== *спеціаліст з РR.; *менеджер рекламного бізнесу; *маркетолог; *копірайтер; *менеджер з реклами; *прес-секретар; *фахівець зі зв’язків із громадськістю та пресою; *спічрайтер; *арт-директор; *медіапланер; *дизайнер реклами. ==Галузі застосування професійних знань:== *РR-агенції; *рекламні компанії; *засоби масової інформації; *інформаційно-аналітични центри; *видавництва; *друкарні; *дизайн-студії; *прес-служби; *політичні партії. ==Історія професії:== Нині паблік рилейшнз упевнено завойовує свій життєвий простір в Україні. Для будь-якої сучасної компанії управління своїм інформаційним полем стає необхідністю. Зв’язки з громадськістю – явище набагато ширше і глибше, аніж просто відділи, які функціонують в окремих організаціях чи установах. Щоб жити в суспільстві, людям потрібно було підтримувати між собою злагоду, що як правило, досягалося шляхом комунікації. Для цього необхідне вміння переконувати, впливати. Сучасні спеціалісти паблік рилейшнз у багатьох випадках користуються методикою, до якої впродовж тисячоліть вдавалися державні й політичні діячі. Пам’ятники, інші форми монументального мистецтва стародавнього світу є свідченням перших спроб впливу на людей. Піраміди, статуї, храми, живопис і стародавні пам’ятки писемності – приклад увічнення, обожнювання правителів, сила яких трималася на релігійних переконаннях. Промови вождів або тих, хто прагнув до них належати, наповнювалися високим красномовством та готувались з використанням риторики як одного з засобів переконання. Вже в Стародавній Греції мислителі почали звертати увагу на бажання публіки, що свідчить про значення, яке вони надавали громадській думці. Вагомим у формуванні зв'язків з громадськістю стали Перша і Друга світові війни, коли паблік рилейшнз був використаний з метою зміцнення оборонної могутності країн, єднання всіх сил суспільства, а також моральної дизорієнтації супротивника з широким використанням засобів масової інформації. Активний розвивиток Паблік рилейшнз як самостійної науки припав на середину 1960-х років – етап післявоєнної конверсії оборонної промисловості, переходу до постіндустріального суспільства, коли почали панувати закони ринку-покупця. У 1970-х роках наука паблік рілейшнз офіційно увійшла в обов'язкові програми економічних коледжів і університетів. Одночасно вона стає серйозним інструментом в досягненні комерційного успіху провідних фірм США. Перша самостійна компанія, з надання спеціальних послуг клієнтам, відкрилася в Бостоні в 1900 році під назвою «Паблісіті-бюро». Організована колишніми журналістами і очолювана Дж. Міхаелсом, вона мала на меті надавати прес-агентські послуги якомога більшій кількості клієнтів за відповідну винагороду. Загальнонаціональну популярність це бюро набуло в 1906 році, коли до нього звернулися залізничні компанії з пропозицією організувати відсіч введенню жорстких правил у веденні їх бізнесу, ініційованому в Конгресі США президентом Теодором Рузвельтом. Бюро виконувало це замовлення таємно, ніяк не рекламуючи зв'язків із замовником. Воно ефективно використовувало методи збору фактів, створення паблісіті, встановлення особистих контактів у пресі. Щоправда, проведена в пресі кампанія не принесла бажаних результатів, однак вдалося досягти того, що керівництво залізниць зважилося на переоцінку своєї діяльності в галузі зв'язків з громадськістю і з часом створило свій власний відділ паблік рилейшнз. Слідом за «Паблісіті-бюро» виникають інші самостійні фірми з надання послуг промисловим корпораціям. Згідно з даними Американського бюро статистики, сьогодні в цій країні паблік рилейшнз стало багатомільярдним бізнесом, яким займаються понад 200 тис. професіоналів. Більше 150 коледжів і університетів США готують фахівців з PR. Піарник – дуже популярна професія на Заході. 1 травня 1955 р. в Лондоні засновано Міжнародну асоціацію паблік рилейшнз. А через 11 років ООН визнала цю асоціацію радником Соціально-комітету ООН, а ЮНЕСКО – позадержавною організацією за категорією «відносин взаємного інформування». У складі МАПР нині працює щонайменше 800 фахівців із 65 країн світу. Розвиток реклами та PR, в сучасному її розумінні, в Україні припадає на XIX ст. – період активного формування періодики та розвитку промисловості у країні. На початку століття рекламні оголошення друкувались у таких виданнях як «Харковский еженедельник» (1812), «Харковские известия» (1817-1823), «Украинский вестник» (1816) та інші. Активна і регулярна поява великої кількості рекламних видань в Україні починається з 80-х рр. XX ст. На сучасному етапі розвитку України, який відрізняеться динамізмом і якісними змінами в усіх сферах суспільного житя, стрімко зростає роль реклами та паблік рилейшнз. На сьогодні жодна установа не може повноцінно функціонувати без реклами своєї продукції або послуг. Історичний аналіз засвідчує, що реклама та паблік рилейшнз увібрали в себе різноманітні техніки і технології впливу, переконання, які довели свою ефективність протягом багатьох віків. ==Якості, що забезпечують успішність здійснення професійної діяльності:== Піарник має шукати щось нове у своїх темах, засобах їх розкриття та методах своєї роботи. Коли художник пише картину, він може повністю абстрагуватися від світу, що його оточує, і працювати певний період часу, а потім – представити людям витвір. Піарник так не може. Він постійно контактує з людьми, в цьому і полягає суть ремесла. Щоб стати фахівцем треба бути цікавим співрозмовником. Піарник має бути ще й здібним дослідником, ініціативним лідером, радником, здійснювати ефективне планування, він повинен не тільки прислуховуватися до інших думок, а й самостійно приймати остаточне рішення. Надто важливо вміти вселяти в людей віру в можливість розв’язання складної проблеми. Едвард Бернайз, один з найавторитетніших фахівців з PR, виокремив найголовніші характеристики, що мають бути притаманні фахівцям з піару: 1. Сильний характер. 2. Здоровий глузд. 3. Здатність творчо і нестандартно мислити. 4. Правдивість і розсудливість. 5. Глибока зацікавленість у розв’язанні проблеми. 6. Об’єктивність. 7. Широка культурна підготовка. 8. Інтелектуальна допитливість. 9. Здатність аналізувати й синтезувати. 10. Інтуїтивне мислення. 11. Знання соціальних наук і технологій зв’язків із громадськістю. Ораторські здібності та презентабельна зовнішність – немало важливі складові успішного піарника. А окрім цього не збувати і про оптимізм та почуття гумору, бо надто серйозна та сувора людина може відштовхувати. А ще є такі здібності, які набути можна тільки клопіткою працею – вміння добре писати, редагувати та вичитувати написане іншими. Утім у будь-якому разі всього можна досягти, якщо мати оптимістичний погляд на життя. ==Якості, що заважають ефективності професійної діяльності:== З огляду на всі риси, які мають бути притаманні піарнику-професіоналу, не складно зрозуміти, що може заважати ефективній професійній діяльності. Дратівливість та грубість є категоричним негативом. Оскільки робота піарника та спеціаліста з реклами полягає у постійних контактах з людьми, і тому це є недопустимим. Байдуже ставлення до праці, а ще лінощі та млявість – це зводить нанівець все до чого можна прагнути. Кожна людина діє згідно з власним сприйняттям фактів, які стоять перед нею, що приводить до непередбачуваної поведінки. Іноді доводиться вдаватися до ризиків та терміново приймати рішення і саме в таких ситуаціях, якщо піарник – особа легковажна, це може призвести до невдачі. Кожне рішення має бути виваженим. Отже, для того, аби працювати в піарі, для людини конче потрібно мати специфічні знання та вміння. Саме від них залежатиме успіх вашої справи. Будь-яка справжня мрія може реалізуватися, якщо сміливо крокувати вперед та бути впевненим у своєму виборі. Отже, обирайте таку сферу діяльності, займаючись якою, ви з радістю будете ходити на роботу!
Повернення до сторінки «
РЕКЛАМА І ЗВ’ЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ
».
Особисті інструменти
Вхід до системи
Простори назв
Стаття
Варіанти
Перегляди
Читати
Дії
Пошук
Навігація
Головна сторінка
ПРО КАФЕДРУ
кафедра
склад кафедри
практика
НОВИНИ
новини кафедри
ДОШКА ОГОЛОШЕНЬ
оголошення
АБІТУРІЄНТАМ
перелік документів
вартість навчання
СТУДЕНТАМ
розклад дзвінків
дисципліни
дипломні роботи (вимоги)
МІЖНАРОДНА СПІВПРАЦЯ
міжнародна співпраця
МАЙСТЕР-КЛАСИ
майстер-класи
КОНФЕРЕНЦІЇ, ТРЕНІНГИ
наші конференції
конференції, тренінги, семінари
ГРАНТИ, СТИПЕНДІЇ
гранти, стипендії
ВИПУСКНИКИ КАФЕДРИ
випускники
ВАЖЛИВО ЗНАТИ
важливо
ВІДЕО
відео
Студентський проект "Формат НАУ"
ВИДАННЯ КАФЕДРИ
перелік
АРХІВ НОВИН
архів новин
академія екстремальної журналістики
методичні рекомендації
КОНТАКТИ
контакти
Інструменти
Посилання сюди
Пов'язані редагування
Спеціальні сторінки